Skugglyftet

Samarbetspartners tillsammans mot cancer.

Samarbetspartners tillsammans mot cancer.

Hudcancer är en av de vanligaste cancerformerna i Sverige. En orsak är att våra solvanor har förändrats. Genom kampanjen Skugglyftet sprider vi kunskap om sol, hudcancer och tidig upptäckt. Samtidigt samlar vi och våra partners in pengar till forskningen.

ACO

ACO sprider kunskap och information om solskydd för att främja sunda solvanor. I år stöttar de Skugglyftet. Tillsammans med sina apotekskunder Apotea och Apoteket AB skänker de två kronor per såld solskyddsprodukt till Cancerfonden under april-juni. 

Läs mer hos ACO

Titleist

Golfare tillbringar många timmar ute i solen. För att öka medvetenheten om vikten av solskydd har Titleist tagit fram några produkter som ger solskydd för ansiktet. Dessutom har de tagit fram specialdesignade golfbollar. En del av intäkterna går till Cancerfonden. 

Läs mer hos Titleist

Hatstore

Mellan 9 april och 31 augusti säljer Hatstore kepsen “Too cool for sol” i sin webbshop som en del av Skugglyftet. Kepsen kostar 299 kronor och 30 procent av intäkterna går till Cancerfonden.

Besök Hatstores webbshop

Challengize

Mellan april och juni har Challengize en hälsoutmaning där 25 procent av intäkterna går till Cancerfonden. För att samla poäng registeras all aktivitet till ens lag i deras app.

Läs mer hos Challengize

Nextory

Tillsammans med Nextory har vi skapat en unik ljudbok – en gripande samling berättelser från olika profiler som delar sina erfarenheter av sorg, cancer och livet däremellan. Alla intäkter från ljudboken går till Cancerfonden.

Läs mer hos Nextory

Golfstore

Golfstore har ett brett sortiment med allt inom golfutrustning, och de samarbetar med branschens största och mest tongivande varumärken. Golfstore kommer genom sina anslutna golfshoppar sprida kunskap om hudcancer och sälja Titleist specialframtagna produkter där en del av intäkterna går till Cancerfonden.

Läs mer hos Golfstore

Åhus Beach

Åhus beach är Europas största beachfestival för barn och unga med ca 180 000 besökare. Åhus beach kommer under kampanjen att sprida kunskap som solens effekter och vikten av skugga. Det kommer även att genomföras olika aktiviteter som genererar insamling till Cancerfondens viktiga arbete.

Läs mer hos Åhus beach

Allt om skugglyftet